Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Sytuacja na ukraińskim rynku AGD i RTV w II kwartale 2016 r.

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Natalia Szymborska | 2016-08-29 09:22:34
aktualności, agd, rtf

Ukraińska firma badawcza GfK Ukrainie przedstawiła informację na temat sytuacji na ukraińskim rynku artykułów gospodarstwa domowego i sprzętu elektronicznego.

Zgodnie z tą informacją, w okresie kwiecień – czerwiec 2016 r. rynek AGD i RTV w Ukrainie zwiększył się o w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. 33,3% do 11 mld UAH. Najlepsze wyniki odnotowano w przypadku sektora urządzeń telekomunikacyjnych (wzrost o 51,5% do 3,65 mld UAH) oraz sektora dużych urządzeń AGD (wzrost o 42,9% do 2,43 mld UAH).

Wartość ukraińskiego sektora RTV w omawianym okresie zwiększyła się w porównaniu z kwietniem – czerwcem 2015 r. o 22,9% do 1,25 mld UAH. Największym zainteresowaniem cieszyły się telewizory o przekątnej od 39 do 43-cali. Ponadto w II kwartale 2016 r. odnotowano wzrost poziomu sprzedaży aparatów fotograficznych w porównaniu do II kwartału 2015 r. o 0,4% do 138 mln UAH.

Wzrost poziomu sprzedaży zanotowano również w przypadku segmentu małych artykułów gospodarstwa domowego (wzrost o 18,2% do 965 mln UAH). Największym zainteresowaniem cieszyły się odkurzacze (wzrost o 33,5%).

Wśród artykułów komputerowych, których w okresie kwiecień – czerwiec 2016 r. w Ukrainie sprzedano na łączną kwotę 2,48 mld UAH (o 18,5% więcej w porównaniu z II kwartałem 2015 r.), największe sprzedaży zanotowano w przypadku segmentu laptopów (wzrost o 28,5%) oraz komputerów biurkowych (wzrost o 39,8%).

Wartość ukraińskiego rynku urządzeń telekomunikacyjnych w omawianym okresie wyniosła 3,65 mld UAH, co oznacza 51,5% wzrost w porównaniu z II kwartałem 2015 r. Liderami sprzedaży były smartfony (prawie 60% wzrost poziomu sprzedaży) i słuchawki przenośne (prawie 70% wzrost).

Z kolei wartość segmentu urządzeń biurowych w ukraińskim rynku RTV w II kwartale 2016 r. zwiększyła się o 19,4% do 162 mln UAH.

Źródło: „Interfax-Ukraina”