Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



II Międzynarodowa Konferencja IndustryStock.pl obradowała w Rzeszowie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Karol Kubica | 2019-03-19 17:55:40
polskie produkty na rynkach zagranicznych

14-15 marca br. w podrzeszowskim hotelu Blue Diamond Active SPA obradowała II Międzynarodowa Konferencja „Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych?”, współorganizowana przez IndustryStock.pl i Polską Agencję Inwestycji i Handlu S.A.

Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych?

II Międzynarodowa Konferencja IndustryStock.pl obradowała w Rzeszowie

  • To wyjątkowe wydarzenie zgromadziło w jednym miejscu doborowe grono osób zaangażowanych w procesy internacjonalizacji polskich produktów, know-how oraz polskiej gospodarki – menadżerów, przedsiębiorców i przedstawicieli biznesu.

Efektywne działania na zróżnicowanych rynkach eksportowych

Kompleksowa i interdyscy­plinarna wiedza międzynarodowego grona wykładowców poparta została praktycznymi informacjami na temat efektywnego prowadzenia działań na zróżnicowanych rynkach eksportowych.

Pierwszemu dniu obrad nadaliśmy strukturę panelową. Każdy z paneli składał się z dwóch części: eksperckiego wprowadzenia oraz moderowanej debaty , zakończonej konkluzjami zaproszonych ekspertów – praktyków – i słuchaczy.

 

Przeprowadzono trzy panele tematyczne. Gospodarzem pierwszego był Grzegorz Bratek, dyrektor zarządzający firmy konsultingowej Eurospektrum, twórca zespołu Export-Experts, wieloletni menedżer i trener sprzedaży eksportowej, który mówił o tym, jak skutecznie wejść na rynki eksportowe. Tematykę podjętą w wystąpieniu rozwinięto podczas debaty, w której obok referenta udział wzięli: Vasilisa Dzehtsiarenka, prezes firmy Clever Logistic, która od 12 lat pomaga polskim producentom eksportować towary na wschód, Marek Gawron, dyrektor eksportu Ceramiki Paradyż, oraz Piotr Snopek, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie Paszport do Eksportu.

 

Gospodarzem drugiego panelu, poświęconego możliwościom eksportowym na rynkach wschodnich, była Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Wykłady wygłosili: Karol Kubica, szef ZBH PAIH w Kijowie, oraz reprezentujący białoruską kancelarię prawną Revera Uladimir Anhelski. W debacie, moderowanej przez mecenasa Michała Loranca, obok wyżej wymienionych uczestniczyła także Halina Jurkowska, dyrektor generalna firmy Biolit Europe.

Słuchacze uzyskali niezbędne kompendium informacji oraz duży zasób praktycznych wskazówek, jak wejść na rynki naszych najbliższych wschodnich sąsiadów i poruszać się na nich.

Panel trzeci poświęciliśmy omówieniu przydatności nowoczesnych narzędzi marketingowych stosowanych w obrocie międzynarodowym. W pierwszej kolejności obejrzeliśmy film z przesłaniem, jakie do uczestników konferencji skierował Silvio Haase, dyrektor ds. marketingu i rozwoju Deutscher Medien Verlag. Mateusz Pycia, założyciel i CEO firmy Globkurier.pl, wygłosił wykład zatytułowany „12 narzędzi marketingu online w obrocie międzynarodowym”, zaś Justyna Pich, project manager w IndystryStock.pl, udowodniła, że skuteczne prowadzenie interesów na rynku globalnym bez wykorzystania internetu jest współcześnie praktycznie niemożliwe.

Zwieńczeniem panelu była ostatnia już tego dnia debata, w której – prócz wykładowców – udział wzięli również Dariusz Ziemski, współtwórca marki A’miou, i Bartek Ziemiański, konsultant i ekspert social media, założyciel organizacji networkingowej #LinkedInLocal Polska.

Nie musimy dodawać, że słuchacze żywo uczestniczyli we wszystkich debatach, komentując wypowiedzi panelistów i uzupełniając je przykładami z własnej praktyki na rynkach eksportowych.

Czas na zacieśnianie kontaktów biznesowych

Zwieńczeniem pierwszego dnia konferencji był bankiet, który był okazją, by lepiej się poznać w niezobowiązującej atmosferze, wymienić doświadczenia i – co szczególnie ważne – nawiązać szereg trwałych i owocnych kontaktów biznesowych.

Praktyka, praktyka, praktyka…
Drugi dzień konferencji w całości poświęciliśmy na zajęcia warsztatowe przygotowane i prowadzone przez Grzegorza Bratka, podczas których przećwiczyliśmy postępowanie w szeregu sytuacjach, jakie mogą nam się przydarzyć podczas kontaktów i negocjacji na rynkach eksportowych.

 

Współorganizatorami konferencji były:

redakcja portalu IndystryStock.pl i Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

Patronat honorowy sprawował Prezydent Miasta Rzeszowa.

Partnerami były firmy: KUKE, Globkurier.pl, Clever Logistic, Paszport do Eksportu, Deutscher Medien Verlag, IndustryStock.com, Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza, Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji, gospodarkapodkarpacka.pl, Rzeszów Airport oraz Elamed Media Group wraz ze wszystkimi swoimi czasopismami przemysłowymi.