Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Udział własnych marek handlowych w ukraińskim handlu detalicznym

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Natalia Szymborska | 2016-04-14 15:28:11
aktualności, własne marki handlowe, handel detaliczny, sieci handlowe

Zgodnie z danymi Państwowej Służby Statystycznej Ukrainy, w 2015 r. ukraiński rynek handlu detalicznego skurczył się o 21% do 1 bln UAH.

Natomiast obroty w handlu detalicznym towarami własnych marek sieci handlowych zwiększyły się w omawianym okresie o 19% do 21,2 mld UAH. W ocenie ekspertów w najbliższym czasie konkurencja między towarami produkowanymi pod własnymi markami a znanymi brandami znacznie się zwiększy. Zgodnie z wynikami przeprowadzonej przez firmę konsultingowo-badawczą „Nielsen Ukraina” ankiety, ponad połowa konsumentów ukraińskich gotowa jest zrezygnować z towarów znanych brandów na rzecz produktów wytwarzanych pod marką własną sieci handlowych. Przy tym 16% respondentów poinformowało, że nie zrezygnowałoby z towarów produkowanych na zamówienie sieci handlu detalicznego nawet w przypadku polepszenia się ich sytuacji finansowej. Oznacza to, że sieci handlowe mają dobrą szansę na zwiększenie udziału własnych marek w łącznym obrocie towarami w swoich sklepach z dotychczasowych 10% do 25-30%.

Za liderów rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi pod względem udziału towarów sprzedawanych pod własną marką handlową w łącznych obrotach towarowych sieci uznano takie spółki jak: „ATB-Market” (sieć ATB; w 2015 r. udział towarów sprzedawanych pod własną marką handlową wyniósł 24,2% łącznej sprzedaży towarów w sieci); „Tawrija B” (sieci „Tawrija B” i „Kosmos”; 12%); „METRO Cash & Carry” (sieć METRO Cash & Carry; 11,2%), „Fozzy Group” (sieci „Silpo”, „Fora”, „Fozzy”, „Le Silpo”; 10%) oraz „Omega” (sieci „Varus”, „Varus-Market”; 10%).

Źródło: „Forbes”